Dette har eg sett fram til lenge, å få høve til å prøve den nye Nord Star 28+ som er ansiktløfta. Sjølv om eg er ein ganske så tradisjonell båtbrukar, frå Scand Classic 25 fots snekke til trebåten Frøyvær, som er ein Brekneholmen 34 fots motorsegler som for det meste beveger seg i 6-7 knop, har eg alltid vore svak for desse sjøens jeep´ar. Eg eigde og budde i ein Moody 45 DS ganske så moderne seglbåt i nokre år også, så dette blir noko heilt anna.

Denne saken er skrevet av Bjørn Sagstad

Eksteriør

Den nye + serien til Nord Star har eg sett på ei stund, saman med Targa og Sargo sine modellar. Eg opplever at dei alle er gode og har mykje dei same kvalitetane, men interiøret, og no også eksteriøret, og då bu-kjensla på Nords Star sine + modeller, har gjort meg meir og meir nysgjerrig på nettopp denne. Linjene i skroget, balansen i overbygget, plassering av vindu, fargane, fart om ein vil og den tøffe og praktiske «jagar-brua», appellerer til meg.

Tilfeldighetane gjer at eg ikkje skal langt for å sjå og prøve denne båten. Tysse Maritim held til med nytt kontor på kaien på Litlebergen, ved den indre farleia rett nord for Bergen, på øya Holsnøy, der eg kjem ifrå. Litlebergen Båtforeining er far min og eg medlemmer, far min i alle dei no 40 åra foreininga har eksistert.

Tysse Maritim har allereie blitt verdas største forhandlar av Nord Star. Ikkje lite berre det.

Med termosen i ei hand og den andre på ei nesten overdimensjonert syrefast rekke, stig eg ombord på eit romsleg fuske-teakdekk akter. Med trebåt i no 20 år, kan eg fort bli glad i å fuske litt. Litt.

Dattra mi synest livet er for kort til kjedelige båter og bilar. Ho trivst her.

Interiør

Fargane og fargekombinasjonen på interiøret er i ein nordisk stil; både røft, mjukt og tøft, alt på same tid. Dette er Nord Star gode på, å finne balansen mellom det røffe og mjuke, det praktiske og det tøffe. Styreposisjonen med gass-dempa stol (ekstra utstyr) er berre heilt rett. Dette i kombinasjon med ei skyvedør ved styreposisjonen (på begge sider), instrumenter lett lesbare og tilgjengelege, ein Volvo elektronisk gir og gasshendel som er montert heilt på rett plass, baugpropellbrytar og ein svær 16 toms plottar midt i glaninga, får fram smilet.

Det første eg legg merke til ombord, er kor romsleg styrehuset kjennes. Er dette verkeleg kun ein 28 fots båt (31,2 fot med stor badeplattform og eit lite baugnepp)? Mykje av grunnen til det er at byssa er flytta ned, rett ned ei lita trapp, men med ein slags open løysning opp til styrehuset på babord side. Sjølve byssa verker då også ganske så stor med alt det ein treng. Der finn ein også det kombinerte toalett og dusjrommet, i tillegg til ein smakfull dobbel lugar i forpiggen. Det som eg tenkjer gjerne kan bli hovudlugaren, ligg midt i båten, under ei nesten skjult og fiffig luke frå salongen i styrehuset. Smiler igjen.

6-ar

Eg finn fort ut kor hovudbrytar og Volvo sitt kontrollpanel med start/stopp funksjon er. Sjekker at sjøvatnventilen er open og at vatn og oljenivå er slik det skal, trykker på start og husker kvifor eg er så begeistra; Volvo sin D6 motor. 380 hk, ein stykk motor med DPI hydraulisk drev. Likar lyden. Lyd er viktig, i båt, og elles i livet. Nord Star 28+ er ein svært lettdriven båt å gå med. Med sakte fart innkopla på giret, ei hand på Volvohendelen/eventuelt baugpropellen og den andre rundt kaffikoppen, går det som ein leik. Utan sakte fart innkopla er tomgangshastigheita nemleg litt rask for finmanøvrering.

Eg legg båten 90 grader babord opp Håøysundet vidare i den indre farleia mot Alverstraumen. Med rett temperatur på motoren og ute av sundet, gjer eg på. Heilt rett, smiler igjen og igjen. Med eit lågt og behageleg støynivå, ingen nemneverdig planingsterskel- men eit tydeleg løft ut av sjøen, legg eg båten i maksfart på ca. 37 knop for så å finne ein fornuftig marsjfart der båten og motoren legg seg fint i ro, i vel 30 knop. Der eg før kunne koke kaffi mellom stakane, treng eg no å følgje med, å justere forsiktig på autopiloten, som held ein mykje stødigare kurs enn eg klarer sjølv. Fint også å oppleve at heimturen i 10-12 knop er heilt greitt også.

Hemmeleg rom… Jøss. Eg blei overraska over den romslege midtkabinen, som eg trur eg ville ha brukt til hovudlugar.

DPI

Eg har alltid vore skeptisk til drev på båt. Alle historiene om belgar, korrosjon, havari osv. har skremt meg og sikkert fleire med meg. Er oppvaksen med å høyre på strilar sin hyllest av strak aksling og då endelause negative meiningar om drev. Det slår meg no at dei fleste gjerne ikkje har erfaring med drev sjølv, men mykje erfaring med meiningar. Eg tenkjer at utviklinga har bevega seg på dette området også. Volvo sine hydrauliske drev verker solide. Fordelar som lågare støynivå og forbruk fristar meg meir og meir. Og følgjer ein serviceprogrammet samtidig som ein er snill med pådrag og avdrag, kan det vel ikkje gå gale…

Eg trur led-bjelker har komme for å bli. Både tøft og veldig funksjonelt i mørke hamnar og ved finmanøvrering.

Per Steinar og Andreas i Tysse Maritim tar imot i båsen igjen. Fint å sjå litt i motorrommet også. Servicepunkt og inspeksjon av olje, dieselforfilter, ferskvatn- og sjøvatnfilter er lett tilgjengeleg under ei stor gassdempa motorromsluke. Med ein midtstilt motor, blir det god plass rundt motoren også. «Jagarbrua» er nykonstruert og blei særs vellykka.

Eg har trua på Tysse Maritim. Har trua på strilar. Dei har interessa og lidenskapen for Nord Star, og er «hendene på» både interessentar, kundar og sjølve firmaet Nord Star i Finland. Som den største forhandlaren vil dei no ha meir dei skulle sagt overfor Nord Star når da gjeld vidare utvikling av eksisterande og framtidige modellar. «Jagarbrua» er eit eksempel på dette. Målet for Tysse Maritim er å ha alle + modeller liggjande for prøving på Litlebergen, i tillegg til fleire sentrale stader i landet. Dei har i tillegg stor tru på den nye 33+ og 36+ modellen også.

YachtBuyer tester Nord Star 42+: "Is the Nord Star 42+ the best boat that Nord Star has ever built?"

In this in-depth sea trial, tour and review of the Nord Star 42+ we’re going to find out. The 42 is available with sterndrives or IPS and it can be specified with or without the flybridge.

Se video på YouTube

Helgetur med Nord Star 36+: "En fenomenal båt som leverer på alle punkter"

På en tilfeldig dag i midten av mai tikker det inn en melding fra Per Steinar Osmundnes, daglig leder i Tysse Maritim. «Har du lyst til å teste Nord Star 36+ Fly?» Selvsagt vil jeg teste det som kanskje er kystens aller kuleste fritids/ sport/passasjer/dykkebåter. Det er jo bare kjekt.

Les mer

Paul kjøpte ny Nord Star 26+ i 2023: "– Den har alt for fiske og overnatting"

Sjøegenskaper, trygghet til sjøs, drivstofføkonomi, godt håndverk, plassutnyttelse og et stort akterdekk ble utslagsgivende da Paul Midtun ønsker seg mer bokomfort og et utvidet båtliv.

Les mer

Førsteinntrykk av nye Nord Star 28+

Dette har eg sett fram til lenge, å få høve til å prøve den nye Nord Star 28+ som er ansiktløfta. Sjølv om eg er ein ganske så tradisjonell båtbrukar, frå...

Les mer

Bli med Tysse Maritim på verftsbesøk i Finland

Se vår videoserie fra verftet og hvordan Nord Star bygger sine båter med en stolt båtbyggertradisjon.

Les mer

Båtsans om Nord Star 26+: "Store kvaliteter i 26-foter"

Finske Nord Star 26+ byr på overraskende mye turkomfort og funksjonelle løsninger til tross for størrelsen.

Les mer hos Båtsans.no

YachtBuyer tester Nord Star 49+: "60nm Sea Trial - with a BIG Swell"

Join Jack Haines as he takes the Nord Star 49+ on a 60-nautical-mile journey from Cannes to Toulon in some pretty rough sea conditions.

Se video på YouTube

Båtens Verden prøvekjører Nord Star 42+ - "Flere viktige egenskaper"

Nord Star 42+ har mange av de riktige egenskapene for å appellere til tøft vær så vel som på varmere sørlandsdager.

Les mer

Hamnen.se tester Nord Star 42+ Cruiser - "bruksbåt med hög boendekomfort"

Ett nästan perfekt mellanting mellan en praktisk bruksbåt och en komfortabel semesterbåt. Det är stora ord – men så har varvet också haft en halv evighet på sig att utveckla konceptet.

Les mer hos Hamnen.se

Motor Boat & Yachting om Nord Star 42+: "Inside Nord Star's best ever offshore cruiser"

Reporting from the 2023 Southampton Boat Show, MBY's Alex Smith takes us on a full tour of the Nord Star 42+...

Se video på YouTube

Tøff satsning på finske styrhusbåter

Industribygger Rune Tysse og kompanjong Per Steinar Osmundnes har hatt flere styrhusbåter sammen. Den siste ble starten på Tysse Maritim og storsatsing på et nytt agentur fra Finland.

Les mer

YachtBuyer tester Nord Star 31+: "Is it worth €300k? We Tested It..."

The Nord Star 31+ is the archetypal Finnish commuter boat with a twist. In this dark grey colour with a contrasting light interior, this 30ft wheelhouse cruiser feels like no Nord Star we’ve been on before.

Se på YouTube

Båtens Verden tester Nord Star 31+: "Vinner på sjøegenskaper"

En god sjøbåt har blitt bedre – på mange plan. Med siste tilskudd i familien viser fi nske Nord Star at de henger med på de moderne løsningene – samtidig som at de vinner på ett område.

Les mer

Hamnen.se tester Nord Star 28+: "Transport med boendekomfort!"

En trygg transportbåt? Absolut. Men på köpet får man också en fullfjädrad bobåt som överraskar med sin sinnrika inredningslayout.

Les mer hos Hamnen.se

Hamnen.se tester Nord Star 31+: "Lyx i alla väder!"

Båtlivet blir knappast enklare än såhär. I bemärkelsen att kunna åka iväg i alla väder och stanna ute på obestämd tid.

Les mer hos Hamnen.se

Hamnen.se prøver sommerbåtliv om høsten: "Lyx i alla väder!"

Sex grader i vattnet och åtta i luften men vi vi vägrar släppa taget om sommaren utan sätter kursen mot Finland. Se reportaget!

Les mer hos Hamnen.se

Motor Boat & Yachting tester Nord Star 31+: "This SUV of the sea packs a punch"

Join MBY deputy editor Jack Haines for a tour and test drive of the Nord Star 31+.

Se videoen på YouTube

Helgetur med Nord Star 36+: "En fenomenal båt som leverer på alle punkter"

På en tilfeldig dag i midten av mai tikker det inn en melding fra Per Steinar Osmundnes, daglig leder i Tysse Maritim. «Har du lyst til å teste Nord Star 36+ Fly?» Selvsagt vil jeg teste det som kanskje er kystens aller kuleste fritids/ sport/passasjer/dykkebåter. Det er jo bare kjekt.

Les mer

Paul kjøpte ny Nord Star 26+ i 2023: "– Den har alt for fiske og overnatting"

Sjøegenskaper, trygghet til sjøs, drivstofføkonomi, godt håndverk, plassutnyttelse og et stort akterdekk ble utslagsgivende da Paul Midtun ønsker seg mer bokomfort og et utvidet båtliv.

Les mer

Førsteinntrykk av nye Nord Star 28+

Dette har eg sett fram til lenge, å få høve til å prøve den nye Nord Star 28+ som er ansiktløfta. Sjølv om eg er ein ganske så tradisjonell båtbrukar, frå...

Les mer

Bli med Tysse Maritim på verftsbesøk i Finland

Se vår videoserie fra verftet og hvordan Nord Star bygger sine båter med en stolt båtbyggertradisjon.

Les mer

Tøff satsning på finske styrhusbåter

Industribygger Rune Tysse og kompanjong Per Steinar Osmundnes har hatt flere styrhusbåter sammen. Den siste ble starten på Tysse Maritim og storsatsing på et nytt agentur fra Finland.

Les mer

YachtBuyer tester Nord Star 42+: "Is the Nord Star 42+ the best boat that Nord Star has ever built?"

In this in-depth sea trial, tour and review of the Nord Star 42+ we’re going to find out. The 42 is available with sterndrives or IPS and it can be specified with or without the flybridge.

Se video på YouTube

Båtsans om Nord Star 26+: "Store kvaliteter i 26-foter"

Finske Nord Star 26+ byr på overraskende mye turkomfort og funksjonelle løsninger til tross for størrelsen.

Les mer hos Båtsans.no

YachtBuyer tester Nord Star 49+: "60nm Sea Trial - with a BIG Swell"

Join Jack Haines as he takes the Nord Star 49+ on a 60-nautical-mile journey from Cannes to Toulon in some pretty rough sea conditions.

Se video på YouTube

Båtens Verden prøvekjører Nord Star 42+ - "Flere viktige egenskaper"

Nord Star 42+ har mange av de riktige egenskapene for å appellere til tøft vær så vel som på varmere sørlandsdager.

Les mer

Hamnen.se tester Nord Star 42+ Cruiser - "bruksbåt med hög boendekomfort"

Ett nästan perfekt mellanting mellan en praktisk bruksbåt och en komfortabel semesterbåt. Det är stora ord – men så har varvet också haft en halv evighet på sig att utveckla konceptet.

Les mer hos Hamnen.se

YachtBuyer tester Nord Star 31+: "Is it worth €300k? We Tested It..."

The Nord Star 31+ is the archetypal Finnish commuter boat with a twist. In this dark grey colour with a contrasting light interior, this 30ft wheelhouse cruiser feels like no Nord Star we’ve been on before.

Se på YouTube

Motor Boat & Yachting om Nord Star 42+: "Inside Nord Star's best ever offshore cruiser"

Reporting from the 2023 Southampton Boat Show, MBY's Alex Smith takes us on a full tour of the Nord Star 42+...

Se video på YouTube

Båtens Verden tester Nord Star 31+: "Vinner på sjøegenskaper"

En god sjøbåt har blitt bedre – på mange plan. Med siste tilskudd i familien viser fi nske Nord Star at de henger med på de moderne løsningene – samtidig som at de vinner på ett område.

Les mer

Hamnen.se tester Nord Star 28+: "Transport med boendekomfort!"

En trygg transportbåt? Absolut. Men på köpet får man också en fullfjädrad bobåt som överraskar med sin sinnrika inredningslayout.

Les mer hos Hamnen.se

Hamnen.se tester Nord Star 31+: "Lyx i alla väder!"

Båtlivet blir knappast enklare än såhär. I bemärkelsen att kunna åka iväg i alla väder och stanna ute på obestämd tid.

Les mer hos Hamnen.se

Hamnen.se prøver sommerbåtliv om høsten: "Lyx i alla väder!"

Sex grader i vattnet och åtta i luften men vi vi vägrar släppa taget om sommaren utan sätter kursen mot Finland. Se reportaget!

Les mer hos Hamnen.se

Motor Boat & Yachting tester Nord Star 31+: "This SUV of the sea packs a punch"

Join MBY deputy editor Jack Haines for a tour and test drive of the Nord Star 31+.

Se videoen på YouTube